sobota, 19 stycznia 2013

Profesjonalny wizerunek - inspiracje



W procesie kształtowania profesjonalnego wizerunku istotną rolę odgrywa odpowiedni ubiór. Wydaje się to banałem i wszyscy to wiedzą, jednak z mojego doświadczenia i obserwacji środowiska biznesowego, w którym funkcjonuję, wynika, że są z tym pewne trudności. 

Wizerunek kobiet w pracy

Przyjęło się, że narzekamy na stan ubioru czy wygląd mężczyzn. Wielokrotnie się spotykałam z poglądem, że nie potrafią się oni gustownie ubrać i są zaniedbani. Muszę przyznać, że w ostatnim czasie obserwuję dużą zmianę w tym zakresie. W moim otoczeniu pojawia się coraz więcej mężczyzn, którzy dużą wagę przywiązują do ubioru. Im wyższe stanowisko zajmowane w firmie czy instytucji, tym owa dbałość o wygląd jest większa.

Z kolei w przypadku kobiet przyjęło się twierdzić, że są one bardzo zaradne w zakresie ubioru i eleganckie. W moim otoczeniu w tym zakresie natomiast obserwuję wręcz odwrotną tendencję. Część kobiet skupia się na swoim rozwoju zawodowym i dbaniu o kompetencje i wręcz ostentacyjnie przestaje dbać o wygląd. Pojawiają się deklaracje o "starzeniu się z godnością" - co miałoby oznaczać brak jakiejkolwiek ingerencji w swój wygląd, choćby nawet farbowania włosów. Sama do tej grupy do niedawna się zaliczałam, choć w nie aż tak ekstremalnym zakresie. Podzielałam pogląd, że nie należy przesadnie dbać o wygląd, ponieważ to moja wiedza i doświadczenie powinny być dla pracodawcy czy klientów najważniejsze.

Profesjonalny wizerunek kobiet w internecie

Odkąd postanowiłam zająć się na poważnie własnym wyglądem i wizerunkiem upłynęło już (dopiero?) kilka miesięcy. W tym czasie intensywnie poszukiwałam inspiracji i wzorców, które mogłyby pokierować moim rozwojem w tym zakresie. Pojawiły się tu jednak trudności. W internecie można znaleźć dziesiątki, jeśli nie setki, blogów o tematyce "modowej". Często nastolatki czy dwudziestolatki śledzą tam najnowsze trendy i tworzą stylizacje w oparciu o ubrania dostępne w sieciowych sklepach. Powyżej wspomniane blogi są ciekawe i bardzo wciągające (nadal śledzę niektóre, np.MAFFASHION), dziewczyny wyglądają na nich ślicznie. Jednak trudno mi wykorzystać te inspiracje do własnego ubioru czy tworzenia profesjonalnego wizerunku.

Powstało już trochę blogów, stron internetowych czy książek poświęconych klasycznej męskiej elegancji. Przykładem są blogerzy skupieni wokół stowarzyszenia i forum "But w butonierce". Czegoś podobnego w zakresie damskiego ubioru nie udało mi się znaleźć. Jedynie pojedyncze wpisy, artykuły czy książki, które stanowią pewną inspirację i mogą wyznaczyć kierunek zmian każdemu, kto chce świadomie kształtować swój profesjonalny wizerunek. Ich subiektywny wybór zamieszczam na głównej stronie bloga. Zapraszam do dzielenia się Waszymi inspiracjami. Gdzie Wy poszukujecie informacji o klasycznym damskim ubiorze?



2 komentarze:

  1. Cieszę się, że powstał Twój blog i że na niego trafiłam, bo też odczuwam podobną lukę (dotyczącą klasycznej damskiej elegancji) w polskim internecie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia, że moje serce bije szybciej :*
Every comment makes my heart beat faster :*