sobota, 29 lipca 2017

Jak się nie ubierać do pracy?



Od ponad 10 lat pracuję na stanowiskach kierowniczych, najpierw w środowisku korporacyjnym, teraz we własnej firmie, i wiem, jak istotny jest wygląd. Już słyszę te głosy - jak to, wygląd? Najważniejsze są umiejętności, wiedza czy zaangażowanie! Pełna zgoda - sama też nie jestem ani stylistką, ani modelką - i daleko mi do tego! 

Jednocześnie, odkąd zaczęłam zajmować się moim wyglądem nieco bardziej systematycznie, moja ścieżka kariery zaczęła przyspieszać, poczucie własnej wartości wzrosło i jestem w stanie lepiej wypełniać swoje obowiązki jako menedżer. 

Przez te wszystkie lata widziałam, i słyszałam, wiele komentarzy dotyczących profesjonalnego wyglądu - wiele z nich wypowiadanych niestety poza plecami zainteresowanych osób. Oto zatem moich kilka rad, jak się ubierać, aby wzmocnić swój wizerunek, a nie odciągać od niego uwagę. 


1. "Ubieraj się jakbyś pracował na stanowisku, na które aspirujesz". Kiedykolwiek awansujesz - pamiętaj, aby Twój wizerunek awansował razem z Tobą. 

2. Aktualizuj swoją garderobę. Style się zmieniają, tak samo jak obwód w pasie ;) Przynajmniej raz w roku wymień kilka elementów w swoim ubiorze. 

3. Upewnij się, że Twoje ubrania są odpowiednio dopasowane. To robi ogromną różnicę. Czasami może to oznaczać zaniesienie ubrań do poprawek krawieckich.

4. Nie ubieraj się dla komfortu, ubieraj się dla wizerunku. "Swobodny piątek" nie oznacza dresów. 

5. Marynarka jest zawsze dobrym pomysłem w profesjonalnym wizerunku. Pozwala na wzmocnienie wyglądu, jeżeli jest potrzeba w ciągu dnia. 

6. Co do zasady - im jesteśmy młodsi, tym bardziej konserwatywnie należy się ubierać. Im bardziej jesteśmy ustabilizowani w karierze, tym więcej ekstrawaganckich elementów możemy włączyć do garderoby. 

7. Wszystkie elementy związane z pracą "liczą się" jako praca - podróż samolotem, wyjścia, imprezy itp. Nadal obowiązują zasady miejsca pracy. 

8. Tylko w internecie dobrze wyglądają tkaniny sztuczne. Na żywo, w realnym świecie, najlepiej wyglądają tkaniny naturalne. Robią niesamowicie profesjonalne wrażenie w sposób dyskretny i nierzucający się w oczy. 

Jako że trudno rozmawia się o wyglądzie, często dyskusje na ten temat są pomijane w wielu organizacjach - ale nigdy nie ujdą ludzkiej uwadze. 

Ubranie jest jednym z tych elementów Twojej obecności, nad którym masz pełną kontrolę. Dlaczego nie wykorzystać tego na swoją korzyść? 

A Ty jak podchodzisz do swojego wizerunku w pracy? Uważasz, że wpływa na przebieg kariery czy kompletnie nie ma na nią wpływu? 

Najlepsze dyskusje wywiązują się pod tymi postami, więc śmiało zostaw swój komentarz <3 


1 komentarz:

  1. Bardzo spodobał mi się ten post. Zabieram się za czytanie kolejnych. Zostanę tu na dłużej. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia, że moje serce bije szybciej :*
Every comment makes my heart beat faster :*